Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

         Uczniowie klas trzecich gimnazjalnych  podczas lekcji matematyki w zabawowej formie współzawodnictwa zespołowego i indywidualnego  powtarzali, utrwalali i sprawdzali swoją znajomość tabliczki mnożenia.

Potraktowali udział w  tej matematycznej zabawie jako trening przed czekającym ich egzaminem gimnazjalnym, podczas którego wielokrotnie będą korzystali z umiejętności mnożenia i dzielenia.

Celem całego przedsięwzięcia,  w którym od kilku lat uczestniczą uczniowie na całym świecie jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia matematyki. Jest to znakomita okazja do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny i niekonwencjonalny sposób oraz możliwość nadrobienia „Tabliczkowych” zaległości.

Przez całą godzinę lekcyjną uczniowie sprawdzali swoje matematyczne umiejętności rozwiązując działania i łamigłówki matematyczne.

Najlepsi rozwiązali wszystkie przykłady. Zrobili to dobrze i szybko i zwyciężyli w klasowym współzawodnictwie.

Zadania nie były trudne wymagały skupienia i biegłej znajomości tabliczki mnożenia. Połączyliśmy zabawę z nauką i spędziliśmy bardzo miło, twórczo  i inaczej niż zwykle czas na lekcji matematyki.

Share this article