Uczniowie klas trzecich gimnazjalnych podczas lekcji matematyki w zabawowej formie współzawodnictwa zespołowego i indywidualnego powtarzali, utrwalali i sprawdzali swoją znajomość tabliczki mnożenia.
Potraktowali udział w tej matematycznej zabawie jako trening przed czekającym ich egzaminem gimnazjalnym, podczas którego wielokrotnie będą korzystali z umiejętności mnożenia i dzielenia.
Celem całego przedsięwzięcia, w którym od kilku lat uczestniczą uczniowie na całym świecie jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia matematyki. Jest to znakomita okazja do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny i niekonwencjonalny sposób oraz możliwość nadrobienia „Tabliczkowych” zaległości.
Przez całą godzinę lekcyjną uczniowie sprawdzali swoje matematyczne umiejętności rozwiązując działania i łamigłówki matematyczne.
Najlepsi rozwiązali wszystkie przykłady. Zrobili to dobrze i szybko i zwyciężyli w klasowym współzawodnictwie.
Zadania nie były trudne wymagały skupienia i biegłej znajomości tabliczki mnożenia. Połączyliśmy zabawę z nauką i spędziliśmy bardzo miło, twórczo i inaczej niż zwykle czas na lekcji matematyki.