Wycieczka Skarby Doliny Dunajca

Klasy II B i III B ( 45 uczniów ) pod opieką p. Z. Wilczyńskiej, p. J. Bukiej , p. A .Zaczek i p. A.Omar  w dniach 5-6 października 2017r. wybrały się na wycieczkę do Pienińskiego Parku Narodowego. Ok. 7 rano wyjechaliśmy z Krakowa do Krościenka nad Dunajcem. Stamtąd w towarzystwie wykwalifikowanego przewodnika wyruszyliśmy na najwyższy szczyt w Pieninach Właściwych – Trzy Korony, z którego mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę na płynący w dole Dunajec oraz szczyty Tatr, Pienin i Beskidów. Zmęczeni, ale z pełną satysfakcją wróciliśmy do miejsca wymarszu skąd udaliśmy się do pięknego pensjonatu w Czorsztynie. Po zakwaterowaniu i pysznej obiadokolacji najpierw odpoczywaliśmy, potem śpiewając i tańcząc piekliśmy kiełbaski nad ogniskiem, a na koniec chętne osoby bawiły się na dyskotece. O 22 zapanowała cisza nocna, tak bardzo wszystkim potrzebna. Jednak w pokojach jeszcze długo siedzieliśmy wspominając i oglądając zdjęcia z górskiej wyprawy.

Na drugi dzień po obfitym śniadaniu odwiedziliśmy bacówkę, w której produkowane są tradycyjne oscypki. Następnie zwiedziliśmy ruiny XIV wiecznego zamku w Czorsztynie, wybraliśmy się na rejs po Jeziorze Czorsztyńskim i dopłynęliśmy do Niedzicy. Tam oglądaliśmy piękny Zamek Czorsztyński, spacerowaliśmy po koronie zapory spiętrzającej wody Dunajca. Zjedliśmy obiad w góralskiej karczmie a następnie zawitaliśmy do Frydmana, gdzie zwiedziliśmy XVII wieczne podziemne winnice. Po tej pełnej tajemnic jak i emocji przygodzie udaliśmy się w drogę powrotną do Krakowa. Ok. 17.30 dotarliśmy na miejsce.

To była niezapomniana przygoda i wspaniale spędzony czas w miłym i radosnym towarzystwie. Następna wycieczka niebawem….