Dzisiaj Archi-Przygody rozpoczęliśmy od krótkiego spacerku wokół szkoły. Był to spacer badawczy – każdy z mapą szkoły i jej otoczenia zaznaczał miejsca najbardziej interesujące, uznawane za przyjazne oraz te, w których warto dokonać zmian.  Po powrocie do sali rozmawialiśmy  na temat wykorzystywania istniejącej już przestrzeni. Zastanawialiśmy czy taką przestrzeń warto zmieniać, a jeśli tak, to w jaki sposób. Następnie każdy wykonał rysunek z propozycją zmian na terenie szkoły[…]

Czytaj dalej

Kolejny tydzień zajęć lekcyjnych i zajęć w świetlicy za Nami. W ostatnim tygodniu października w świetlicy dalej poruszano tematykę związaną ze zdrowiem. Zapoznano dzieci ze znaczeniem warzyw i owoców w diecie, wartością witamin, przypomniano zasady zdrowego odżywiania. Czy zawsze jemy zdrowo? Bo smacznie to na pewno! Dzieci w świetlicy szkolnej nie miały wątpliwości co jest zdrowe, a co nie. Podczas luźnej rozmowy na temat warzyw i owoców wykazały się[…]

Czytaj dalej

Tym razem na zajęciach z Archi-Przygodami poznawaliśmy różne rodzaje konstrukcji. Zastanawialiśmy się, jaki wpływ mają materiały budowlane na formę architektoniczną. Poznaliśmy proste techniki budowania. Staraliśmy się odpowiedzieć na ważne pytania:  jak to się dzieje, że budowle mogą nie tylko „stać” ale i „wisieć”, „pływać” itp.  

Uczniowie naszej Szkoły uczestniczyli w programie edukacji antytytoniowej. Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci i młodzieży świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy. Program składał się z 5 bloków zajęć, które obejmowały tematykę tj. : 1. Co to jest zdrowie? 2. Od czego zależy nasze zdrowie? 3. Co i dlaczego szkodzi zdrowiu? 4. Co[…]

Czytaj dalej

22 i 23 października uczniowie klasy pierwszej i drugiem byli na warsztatach w Muzeum Archeologicznym w Krakowie. Dowiedzieli się, jak wyglądał dzień powszedni dawnych mieszkańców Małopolski, czym się żywili, jak i gdzie mieszkali.   Część zajęć poświęcona była prehistorycznej sztuce jaskiniowej. Na wystawie „Pradzieje i wczesne średniowiecze Małopolski” mieliśmy okazję zobaczyć kopię rysunku naskalnego przedstawiającego mamuta oraz inne zwierzęta, które żyły w starszej epoce kamienia.  Na zakończenie, naśladując[…]

Czytaj dalej

14 października obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji dzieci w świetlicy zrobiły dla swoich nauczycieli przepiękne bukiety, serduszka i roboty z kolorowych kartek i włóczki. Do każdej pracy dołączyły życzenia napisane własnoręcznie, jeszcze nie do końca zgodnie z gramatyką, ale na pewno szczere i z serca. Drodzy Nauczyciele! Jak będziecie w świetlicy zobaczcie do koszyczków, zerknijcie na roboty i bukiety – czekają tam na Was niespodzianki od dzieci. Uczniowie klasy pierwszej[…]

Czytaj dalej

W piątkowe przedpołudnie (18 października) uczniowie klasy drugiej udali się na szkolne boisko w celu przeprowadzenia obserwacji przyrodniczej.  Podczas pobytu na świeżym powietrzu drugoklasiści z dużym zaangażowaniem przeprowadzali obserwacje rosnących w otoczeniu drzew. Wypełniali karty pracy, a na zakończenie wykonali prace plastyczne z drzewem w roli głównej. Wszystkie są niepowtarzalne i bardzo efektowne.

W czwartek 17 października uczniowie klasy drugiej udali się na warsztaty do Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie przy ul. F. Focha. Zajęcia przybliżyły uczniom sztukę savoir-vivre. Na warsztatach uczniowie poznali zasady dobrego zachowania w różnych życiowych sytuacjach, dowiedzieli się jak prawidłowo powinna być ułożona zastawa stołowa, zapoznali się z różnymi technikami układania serwetek, poznali podstawowe pojęcia związane z dobrymi manierami, a także usystematyzowali wiedzę dotyczącą[…]

Czytaj dalej

Tym razem celem zajęć z Archi-Przygodami było zwrócenie uwagi na wrażenia barwne w otoczeniu oraz ćwiczenie wyobraźni przestrzennej oraz postrzeganie barw w różnym oświetleniu. Podczas wykonywanych ćwiczeń uczniowie mogli zaobserwować różnice w barwie oświetlenia, próbowali czytać przy ostrej barwie, czerwonej. Szukali najlepszego oświetlenia do nauki. Kolejnym zadaniem było wybranie pomieszczenia, które uczniowie chcieliby urządzać. W parach przygotowywali wybrane wnętrze, aranżując je w pudełku – wycinając okna i drzwi, malując lub wyklejając[…]

Czytaj dalej

Jesteśmy mieszkańcami Krakowa, dlatego w tygodniu poświęconym naszej lokalnej Ojczyźnie dzieci w świetlicy zrobiły Herb Krakowa. Prace plastyczne przeszły najśmielsze oczekiwania – z plasteliny, kleju i brokatu wyszły arcydzieła, które można podziwiać na naszej świetlicowej tablicy. Oczywiście, dzieci posiłkowały się oryginalnym wyglądem Herbu, jednak jeśli ktoś kiedyś będzie poszukiwał talentów artystycznych, to z całym przekonaniem mogę napisać, że u nas każde dziecko ma[…]

Czytaj dalej

Font Resize